Update

Hallå allesammans!

Hoppas ni mår bra!?Här har vi sjukstuga big time....sist man var så klen var typ för 6 år sedan. Mådde bra i fredags på dagen men började känna mig lite trött och hängig fredag kväll. Blev värre på lördagen, börja frysa och gjorde lite ont i halsen men tänkte väl inte så mycket mer på det. På kvällen var vi till Sandra och Jocke på middag, supergott och mycket trevligt sällskap!TACK för det gumman!!!:)

Senare på kvällen började man känna av ordentligt att det var något elakt på gång i kroppen. Vaknade söndag morgon av att det var dyngsurt i sängen, när man skulle försöka resa sig upp så var jag så jäkla yr att jag knappt kunde stå upp och frös så in i helvete. Kolla tempen och hade då 39 graders feber och gick knappt att svälja för det gjorde så ont i halsen. Sambon hade ont som fasen han med och jobbigt och svälja och lillan visade det sig också senare under dagen att hon också hade ont. Ville just inte äta något alls och var gnissig. Låg mest hela söndagen och knaprade ipren och alvedon och Ante likaså.

Så igår var vi till Hammarn alla 3 för koll, att ta halsprov var inte det lättaste, på tredje försöket fick de till det efter man trott man skulle kräkas varje försök innan. 

Resultatet vart att jag och Ante hade halsfluss, lillan början till plus att hon hade några svinkoppor där ju samma bakterie är boven:(

Så penicillinkur för oss alla 3. Inne på fjärde dygnet nu med feber men den börjar iallafall gå ner tack och lov så medicin gjorde sitt iallafall. Ska man se något positivt i detta så skulle väl det vara då att man slipper käka penicillin på Storsloken:)Sen vill jag tillbaka till jobbet för det är så fruktansvärt trist och gå hemma och trampa oavsett hur klen man än är..

Aja slut på gnäll och jämmer nu, nu ska jag kolla om jag hittar något fint att köpa till mig själv i mors dagpresent.  Kanske någon ny topp eller klänning till kalaset nästa helg. På jakt efter en snygg virkad klänning eller topp i vitt/creme men svårt att hitta som det verkar. Tips någon??

Sköt om er allesammans och ha en fortsatt bra dag!!!


Kommentarer
sara

krya på er!

2011-05-26 @ 08:12:26
URL: http://masaa.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0