Nytt år...

Å inga nyårslöften har jag avlagt,nog lika bra det med tanke på att man sällan lyckas hålla dem:). Nåväl en jul och en nyårshelg till har passerat. Detta år var dock annorlunda nu när man helt plötsligt är 3. Jättemysig men samtidigt mysko känsla,har tagit lite tid att helt sätta sig in i mammarollen,men nu tror jag nog jag har hajat det mesta*ler*.

Julafton tillbringades i greningen hos antes mormor och morfar och kvällen på fågelvägen hos hebbe:).  Var en jättemysig dag, med god mat och trevligt sällskap. Lillan fick julklappar till förbannelse(tur hon inte insett vidden av att vara "bortskämd" ännu*skratt*. Fick b.la: babygym, presentkort(flertalet), mkjukisdjur, speldosor, kläder,bok att fylla i alla viktiga/roliga fakta från födseln och framåt i,pengar,aktivitetsleksaker, tallrik, bestick och mugg till första måltiderna mm, mm, mm...listan kan göras lång. Själva fick jag b.la presentkort, dvd,våffeljärn, halsband,godis, amningstoppar etc..Väldigt tacksamma är vi för allt fint.

Nyårshelgen var lugn sånär som på att jag och lillan var iväg till åsa och reine (m.familj och släkt) och firade in 12-slaget. Var jättemysigt och kul att komma iväg på något roligt en stund. Lillan låg och sov i vagnen hela tiden så mamma Melina fick umgås lite med gudmor Sandra, jätteskönt och hinna babbla lite(tack Sandra,Åsa m.fl för en mysig kväll!)

Tiden går så fort nuförtiden, förstår inte vart tiden tar vägen...känns inte som man gör så mkt om dagarna. Å jo syrran jag förstår vad du menar med amning och att vara låst nu. Kommer säkert kännas väldigt annorlunda framöver när de börjar äta mat så smått. Inte behöva tänka på och behöva styra med utpumpning etc.

I onsdags var vi på 2 månaders koll hos bvc, min lilla flicka är inte så liten längre. Hon är lång säger de(med sina nu 58 cm, och hon väger redan nu 5550 g. Så det kilar iväg stadigt, själv börjar jag redan tycka hon är tung å bära runt på..hur ska det då bli sen:)  Mysigt iallafall och se hur de utvecklas de små, hon har nu långa utdrag(jollerkonversationer)morgon och kväll med mamma och pappa och testar rösten mellan varven genom att skrika och ööö:a åt oss, he he. Snacka om att små bebisar har "röstresurser", de kan då verkligen ta ton(så de river i öronen ibland). Å andra sekunden är de lugna som filbunkar de små underverken.

Nåväl mina vänner, har ni haft en fin jul?fått mkt roligt? Hoppas ni haft ett minnesvärt avslut på 2008 och blickar framåt med positivitet inför 2009.

Imorgon bär det av mot staden, skall inhandlas lite på polarn och pyret till lillan, och kolla på lite annat smått å gott med:)

take care!



RSS 2.0