vilken fin dag...

Äntligen,äntligen är våren här....hade nog nästan slutat tro på att den någonsin skulle infinna sig. Så mkt snö som det varit så såg det ganska avlägset ut ett tag. Men i helgen såg jag minsann tussilago både här och var, nu när det nästan är helt bart överallt kryper det fram minsann:). Var kanonväder i lördags, Mirran, Timmy och Meja kom förbi, så tog vi sällskap till La prima för lunch och sen blev det en liten promenix. Var skönt och röra på sig lite.

Kvällen vart lugn, var och åt med pojken min sen for han iväg på kalas så jag stannade hemma. Snacka om att det är annorlunda och vara på fest när man själv inte dricker. He he, lär ju bli många såna kvällar denna sommar kan jag tro. men jag får hålla mig till grillat och bubbelvatten jag:).

Söndagen vaknade man tidigt, blev en mysig frukost på sängen och lite tv innan vi for ut på en liten promenad. Väl hemma igen blev det smaskig fläskfilépasta till middag, gott gott. Åter ny vecka igen, dagarna bara far förbi tycker jag. Iofs skönt det, så det blir sommar någon gång*längtar*.


Nee,jobba på lite nu då...ciao

inte en dag för tidigt;)

Nu har man lyckats igen då, för länge sen man skrev något. Man tror man ska hinna med mkt mer än vad man i själva verket gör. :)

Torsdag redan, denna vecka har pinnat på bra,snart ledigt igen. Ingen aning om vad man ska ta sig till i helgen. kanske se vad Erika ska hitta på. Hon har ju minsann skaffat sig världens sötaste lilla hundvalp tösen,nog inte så lätt att ta hand om en sån liten heller.

Själv börjar jag bli tjockis;)...magen växer fort tycker jag. Men så mysigt,längtar tills man börjar känna att det rör på sig därinne,de säger visst att man ska kunna börja ana rörelser redan v: 16-18,*myyyys*

Syrran och hennes kille var på 3-d ultraljud förra veckan,häftig grej det där, man kunde ju se allt på bebben. Att det sedan var en liten pojk därinne hade de ju sina aningar om redan. :). Var visst lik far sin, vi får väl se när det är dags för lillen att se världen i sommar.

Nej nu ska jag ta och jobba på lite här. Ha d gott allesammans!!

tillbaka i k-holm....

Åkte neröver i torsdags, inte varit hemma hos familjen på ett halvår så det var minsann dags. Har hunnit med mkt dessa dagar,men varit stressigt. Ska ju hinna med och träffa familjen och alla vänner på samma gång. Så fullspäckat har schemat varit minst sagt.

Här ner är det vår minsann,idag har det bjudits på strålande solsken och ca 15 plus. Härligt,härligt. Man blir ju så mkt piggre av lite sol bara:). Imorgon bär det av hemåt igen,lååååång tågresa. Men skönt ska det bli och komma hem igen*längtar*. Nästa gång far man hem till sommaren...

solen skiner

Åh man blir på så gott humör då,äntligen börjar man iaf kunna ana att våren är på väg:).Sitter på jobbet nu,mest ringt hela dagen i ett,men nu är det skapligt lugnt.

Snart ska man på middag hos svärmor med pojken min och syster hans. Tror det blir fisk idag,gott å ngn smarrig efterrätt säkert. Oj,oj oj;)

Imorgon ska man åka neröver en sväng,ska bli skönt och återse alla nära och kära igen. En hel del man ska hinna me på kort tid..ska´träffa de närmsta vännerna hemma och sedan familjen som är utspridd lite här och var. He he:)

Ska bli kul att återse storasyster min,längesedan man sågs sist och mycket som skett för oss båda. Vi skall bägge bli föräldrar detta år,känns mycket märkligt att det kunde bli så pass tätt inpå varandra men samtidigt hur kul som helst. Känns jätteskönt att kunna ventilera med någon så nära som är i samma sits.

Förhoppningsvis skiner solen också i k-holm, hoppas också på barmark. Less på snö nu...

Nä,då var det dags att sluta för dagen. Ha det och må så gott allihopa!!
RSS 2.0