vintern är här...

Burr nu är det kallt om dagarna, och till och med lite puder på backen..för mig hade det nog gärna kunnat få vara höst ett tag till, är ju så fint och så slipper man pälsa på sig så förbannat:). Huuh va less man är på väntan nu, inget nytt ännu mer än att förvärkarna man haft hela tiden tilltagit i styrka och nu sitter i ryggen. Lite svårare och röra på sig dårå,men ju skönt att det gått så pass länge innan dess att det blev så. Är ju snart över så det kan man väl stå ut med. Var till bm idag, förhoppningsvis sista gången innan bf, även bm trodde det då hon fått höra att man haft rejält ont denna vecka, plus att andra tecken på att det skulle vara på g uppenbarat sig. Får väl se om hon har rätt då, själv tar jag numera bara en dag i taget. Man blir nojig annars.

Så vad gör jag om dagarna, jo det ni mitt dagliga är väl sånär som på: sover ganska länge på fm, sover som bäst då nätterna är jobbiga nu:(, när man vaknat fixar man frukost, går te postlådan, tömmer diskmaskin på ev disk, drar ngn sväng med dammsugaren och tar hand om tvätt. Utöver det kanske ngn liten promenad på e.m, varit till Ellen och Mattias ngn kväll med. Utöver det i stort sett nada,ganska händelselöst. Saknar jobbet och arbetskamraterna lite om dagarna, då visste man ju minsann vad man hade och stå i om dagarna.

Men snart så, ja då har man nog fullt upp och mer därtill om dagarna, he he. Huuh Sandra den där spindeln lät inge vidare, lär du nog titta efter både en och två gånger extra framöver när det är fikadags. Vidriga djur det där..tur vintern tar kål på det mesta i "krypväg", iallafall något positivt med kylan det. Marita och Sara, börjat ladda inför Bali?resfeber någon av er?Lite avis må jag säga, skönt och komma till lite värme och sol. Hoppas ni får en riktigt härlig tid borta. Nej nu var det snart dags och fara iväg till svärmor för lite middag, skulle visst bjudas på kokkött idag, gott gott:).

ciao




Ännu ingen bebis....

Men fy fasen igår kväll trodde man det var dags, rejält aj aj i ett par timmar. Men som så många gånger innan avtog det även denna gång. Undrar om min lilla tös trivs bra därinne, verkar iallafall bestämt sig för att stanna så länge det går:)he he.

Då var det helg igen då, tésupen denna ju. Hoppas verkligen ni får en toppenkväll tjejer, jag får ta igen nästa år jag:). Men det hade ju inte varit helt fel å sett Krister, är ju bara sååååå bra han. Nå Marita har du bestämt vilken dress det blir för kvällen?*nyfiken*??Å Sara, vad blev det för dig denna gång?LIte bilder till bloggen tack*ler*.

Sandra du kommer bli såååå fin i den lilla vita, var riktigt snygg. Skoterns dag imorgon, undra på om man ska våga sig in till stan en vända...kan ju vara kul och titta runt lite kanske. Dessutom saknas de några småsaker till bebben, så kanske kan slå två flugor i en smäll då. Well, well vi får se vad som sker...Ha d gott alla vänner!

OBS! Hörru Anna provade på det lilla testet jag med, må säga att vi hade nog svarat snuskigt lika där:) Se nedan


SÅDAN ÄR DU:

Du är mycket intresserad av, vad som pågår i din omgivning. Du gillar att prata med andra (nästan oberoende om vad det handlar om) och att vara med, där "det sker".

Du flyter med strömmen och tar beslut i sista stund - ibland låter du t.o.m. andra personer fatta dina beslut åt dig. Du är en mycket flexibel person, som trivs med fria ramar och lösa avtal.

Du fokuserar på "the big picture" och tycker om att teoretisera över VARFÖR saker fungerar som de gör (medan du inte bekymrar dig så mycket om detaljerna). Du är en kreativ person, som gillar att experimentera.

Du lever dig gärna in i andra människors situation och är snabb att stötta andra om de har behov för det. Du värdesätter känslosamhet och tar ofta beslut utifrån dina personliga värderingar.




v:37

Bullbak och evig väntan....

Jaha, då var det dags att uppdatera lite igen då....ska ju som sagt göras varje dag men huuh va jag är dålig på det. Är duktig om jag fixar 1 gång/vecka, he he. Första veckan hemma från jobbet för ett tag framöver, känns mycket märkligt..ja nästan lite slött:). Man har ju inte så mycket å göra direkt...å det man har och pyssla med tar ju slut efter tag. Känns iallafall bra att man inte tog ledigt tidigare, kan förstå de som säger att det blir trist i längden. Men det är bra och ladda batterierna lite inför det som komma skall. Känns inte alltför långt borta nu, å har man varit nervös innan så är det inget mot vad man är nu.

Känner sig lite vilsen å ensam i det hela, tänk om ändå mormor kunnat få varit med om denna resa. Man har nog mycket stöd av sina föräldrar i en stund som denna, men det fixar vi:). Bara bita ihop å blicka framåt...kommer ju fp vara med om något som är bland det finaste som finns säger det som vet/varit där. Jag misstror dem inte för en sekund, de känslor man har redan nu är överväldigande hur ska det då bli när man får se den lilla varelsen. He he, Melina bölgris, jo tack!Men så mys, längtar så. Går in i vecka 38 f.rom imorgon, sen får vi se hur länge till det dröjer  94% föds ju mellan v: 38-40.

Idag har vi varit till stan jag och min bejb, for in för å handla lite mat och bara va en stund. Köpte även lite nya blommor till köket. Var på falkens och åt lunch sedan där man även träffade på Anna, Daniel och Goijje, trevligt. Saknar jobbet redan nu, sånt härligt gäng. Men som Sandra skrev för några dagra sedan, 1 år går fort det. Visslar väl bara till:). Eftermiddagen gick åt till vila, slockna som ett ljus några timmar i soffan, därefter lite bullbak. Blev faktiskt rätt bra denna gång, har haft otur med min senaste försök(på torrjäst). Men denna gång körde vi på the "real stuff" så då gick det betydligt bättre.

Nehe, då var det dags att joina min sambo framför tv:n en stund, fika med lite nybakta bullar...MUMMA.

Bye bye




Hektisk dag...

Ja nog har det iallafall känts så idag,full rulle på jobbet mest hela dagen. Men kanske även jag som reagerar lite annorlunda. Märks att man är mer lättirriterad så här mot slutet. Less på å va "fet"...men inte många dagar kvar nu som skönt är. Tror man har funnit ngt lugnt trots nervositet blandat med glädje för det som komma skall. Men, men det ska nog gå bra. Inte gjorts mkt i veckan, jobbar kväll så känns mest som dagarna spenderas på jobbet. Har iallafall lämnat in sem.ansökan nu för den sista tiden, känns inte som man orkar jobba så mkt längre till, och dessutom kan det ju vara bra och hinna vila upp sig lite på slutet.

I lördags var jag till stan en vända med Ida och Emelie, tack tjejer det var trevligt. Blev lite shoppande, b.la fixat det mesta av "småplocket" som behövs till bebben. Men nu tror jag allt nästan att jag har allt som behövs och mer därtill. Så lilla tösen min, du är så välkommen så:). Hittade även ett par fina bekvämare höststövlar och en mysig tunika/klänning som magen fick bra plats i. Å Sandra, det där med cellprovet...hoppas inte jag skrämt dig nu..bara för att jag möjligen kanske råkade ut för någon som var lite "ovarsam", :)det där fixar du på ett kick!

Ha det!*kramis*

gravid v: 34






v: 35



RSS 2.0