Nervös............

Imorgon ska lillan få sin första spruta, har gått å grubblat i flera dgr nu på hur det ska gå. Om hon ska bli dålig av sprutan eller ej. Nog för att hon varit snorig innan och gnällig i samband med det. Men med eventuella biverkningar av vaccinet så vet man ju att de kan få hög feber och så.

Bara hoppas, hoppas hon klarar sig utan något värre. Om det är något man blir som småbarnsmamma så är det just "nervös hönsmamma". Nu när man något sånär hittat sin plats i rollen så sköljer det över en utan att man hinner märka det.

Tiden går så himla fort, liten blir allt större, viktkoll imorgon igen och jag antar att hon nu ligger runt en 6,5 kg. Tyngre har hon blivit minsann min lilla tjej, å det händer så mkt annat också med henne. "Snackar" mest hela tiden nu, ler och jollrar järnet, och har börjat visa tendenser till att inte vilja ligga ner vad man än gör.

Hon ska upp och försöker också, lyckas ju inte hela vägen upp ännu men hon är på god väg. Sitter hon i knäet så kan hon hålla sig uppe utan stöd. Det är bara så häftigt och se hur en sån liten människa utvecklas från dag till dag, och jag ser verkligen fram emot många fler intressanta dagar och år med vår prinsessa.

Nu ska vi snart fara neröver jag och lillan, träffa släkt och vänner. Tyvärr får jag åka själv men det ska vi nog fixa med många stopp för vila/mat för både mig å Nelly. Köpte en lite lättare och behändig vagn för resor etc häromdagen, så jag lätt kan fixa den biten på egen hand.

 Så hoppas jag den fina åkpåsen jag beställt kommer innan dess, beställde en lodger bunker på kidzshoppen.se som jag bara föll pladask för. Farföräldrarna ställde upp med pengar till den (tack så hemskt mycket). Nu när man bara har föräldrarpenning ,så räcker inte riktigt pengarna till allt man vill ha direkt. Bara blöjor, salvor etc kostar en hel förmögenhet.

Åååh, snart är det dags för rockfesten på byn. Var mycket folk som skulle dit(runt 120 pers) vad man hört så det ska verkligen bli skoj. Blir ju snart "gammsugga" på riktigt med mina 27 år den 1:a mars så tanken var att man skulle fira lite då samtidigt. Jag hoppas på en riktigt trevlig kväll i gott sällskap, kanske att vi även hittar på något skoj på e.m. Hade planer på lite bowling i stan kanske men vi får se vad det blir.

Farmor Lena är iallafall gullig och ska vara barnvakt, blir nog buskul för lillan det som trivs så bra så med henne. Skönt att det är lättsamt så, dessvärre får man ju iallafall dåligt samvete dagen efter. Dåligt samvete som sköljer över en utan tänkbar anledning,hmmmm......Men denna gång ska jag försöka och bara ha skoj och njuta av lite egentid, med sambo och vänner.

Nej gott folk nu ska jag sova, trött trött. En ny dag imorgon igen och då gäller det att ta vara på den vila man får. Ha det gott sålänge mina nära och kära så säger som såhär:

På återseende...




och så en fin bild på mina älsklingar






5920 g tung 60,5 cm lång

Jo så stor har min lilla "kicka" blivit:), snacka om att det går fort...och något nytt ser man nästan varje dag nu. Kommer ej ihåg hur det var att vara gravid/förlossning längre, märkligt att det kan gå en så fort förbi. Men det är väl så att det är meningen att man skall "glömma" ifall att man skulle vilja ha fler i framtiden.

 Jättelängesen jag skrev något nu, varit ganska fullt upp med saker senaste tiden. Föräldrargruppen har nu startat upp, vi var dit första gången den 21:a,var ganska trevligt och så är ju Evelina/Alfred och Katarina/Kalle i samma grupp så lite lättare när man redan känner någon.

Senare denna månad är nästa träff, får se vad som kommer på tapeten då. Annars då vad har hänt, ja inte särskilt mycket. Dock har lillan hunnit med att vara ensam med farfar för första gången när jag och Andreas var iväg på tacokvällen på Falkens. Var supertrevligt och det gick jättebra med lillan.

 I lördags var jag på middag/spelkväll hemma hos Sandra...tjejerna hade fixat kanongod mat och så spelade vi ett jätteroligt spel som hette Retro. Värdelös var en annan på frågorna men skoj var det iallafall. En mycket lyckad kväll med trevligt sällskap, tack för det Sandra!Nej, nu ska jag ta och ta hand om min lilla tjej som har svårt att komma till ro, tänder på gång och det är inge vidare nej. Gnissig och ledsen och magen krånglar samtidigt. Inte lätt å vara liten alla gånger inte. På återseende

Bye



RSS 2.0