Storsloken närmar sig...

Gu va kul det ska bli, bara hoppas på finväder!Blir inget fiske detta år men nog lika bra det:)Ingen storfiskare direkt jag, he he.

Blir till att traska runt på marknaden på dagen på lördag, sedan kanske ställa till med något grillkalas på eftermiddagen om tjejerna är på:)?

På fredag kväll blir det dans och mat, blev visst bjuden på inträde om man var lamellanställd eller respektive till anställd. Blir säkert kul det med. Nelly får åka in och vara med sin farmor hela helgen hon, men nog nöjd med det så som hon pratat om "fammo" på sistone sötnöten:)

Hon har blivit så himla stor tösen min på sistone, kommer så många härliga ord och utryck så man blir ställd. Okej är standard för allt man ber henne om i princip. Tex: gå och tvätta händerna , -okej då mamma.

Sen har hon börjat bli reserverad när det gäller toabesök, iallafall hemma. Hon brukar försöka sig på att säga:vänta där mamma jag kommer snart, sen traskar hon in och försöker låsa om sig. Hon når inte riktigt ändå upp så hon kan vrida om hela vägen men väl halva varvet runt så man får vara på sin vakt:).

Sen har börjat bli torrare och torrare om dagarna och säger till när hon behöver kissa, så snart kan vi väl kasta blöjorna med. Min lilla bebis är inte så liten längre:/ huuh va tiden går fort.

Morsdag i söndags, jag vart dock inte firad jag. Men man får ju så mycket uppskattning av sitt barn iallafall om dagarna så är inte alltför ledsen för det:)

Köpte dock en klänning och en topp till mig själv i mors dag present så får se om de hinner komma till helgen och om de passar.

Sköt om er allesammans!



  



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0