Allergi och förkylning från helvetet

Fy för pollensäsong, man blir ju helt förstörd. Att mand essutom skulle ådra sig en dunderförkylning samtidigt var ju som grädde på moset det. I en vecka nu har man varvat febertoppar med att i princip snytit ur sig halva hjärnan och hostat sönder revbenen. Men nu verkar det äntligen börja ge med sig, HOPPAS jag iallafall.

Veckan har gått förundransvärt fort, förra helgen var lugn sånär som på att jag tog en tur över till Tina och Daniel och drack några cider/lite vin. Tog en pizza och en cider till på la prima innan man styrde kosan hem mot sängen igen.

Igår var vi och firade Maja som ju fyllde år igår, barnen fick leka lite och vi vuxna satt och pratade lite över mycket gott fika. Maja hade gjort världens godaste sockerkringlor btw:)Så nu får man inte äta ngt mer fikabröd denna vecka. Måste ju försöka tumma på LCHF så gott det går om man inte vill få tillbaka de kilona igen.

Denna helg kommer gå i arbetets tecken, vi har arbetsdag på dagis så lördagen kommer tillbringas på Åtegården med diverse sysslor. Lillan skall få åka och vara med sin farmor i greningen och mysa lite.

Utöver det ska man stöka på hemma, ska ta och rensa ur kyl och skafferi på gammalt hos svärfar tänkte jag, dammtorka, dammsuga och torka golven. Skulle behöva tvätta av bilen ordentligt med och städa ur den, så mycket mer än det lär man nog inte hinna med i helgen.

På tal om föregående inlägg där jag skrivit mycket om Avons hudvårdsprodukter så har jag nu testat ytterligare en av deras serier "ultimate" . Snygga guldfärgade förpackningar med ett innehåll som även denna gång överaskar. tror jag snart kommer utnämna deras grejer till de bästa jag provat om alla deras produkter ger samma resultat. Fruktansvärt trist bara att de ej säljs i Sverige (inte hittat någon återförsäljare ännu iallafall). Ska man beställa dem från USA kostar de ju multum med tullavgifter och annat. Men ju tur att de finns ett par säljare på Tradera som tar in deras produkter iallafall:)

Borde inte sommaren snart vara här tycker ni?fortfarande så himla kallt ute, mer höstlikt än vår. Jag vill ha värme och sol.....har ju hittat en helt ny vår/sommargarderob man vill ha. Ett axplock av det nedan:)

Längtar också till nästa helg då den årliga teamutmaningen går av stapeln på jobbet, KUL ska det bli...och nu kära arbetskollegor.....dags att börja LADDA va??;)

Ha d gott!!!!


 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0