dåligt!!!

Åh va usel jag är på att uppdatera, men kan säga att det helt klart är svårare att finna tid för sådant nu med en liten i huset. Här har vi varit snuviga bra länge nu men Nelly börjar så smått bli kryare igen. Bara mamma hennes kunde bli bra igen också..Hatar denna rethosta, värst nattetid.

Lite sämre sömn har man fått de senaste dygnen(men tillräckligt), dels p.ga ens egen snuva samt att Nelly nappvägrar och använder mig som napp istället. Blir lite som en ond cirkel tillslut:(. Någon som har ngt bra tips för hur man kan mildra detta beteende?Har pratat med bm som säger att detta är svårt att "träna" bort om det nu är så att de som min lilla tös vägrar nappen.

 Har nog provat upp emot 5-6 olika tillverkare nu, och det är enbart en som i vissa(ej längre perioder) kan användas utan att spottas ut direkt. He he, hon är söt den lilla. Kanske genetiskt det där, var själv inget fan av napp när jag var bebbe utan det var händerna där istället:). Så vad har hänt den senaste tiden...jo förutom att lillan växer så det knakar och utvecklas enormt för varje dag så:

* Har vi haft adventsmiddag här hemma hos oss (var supermysigt och jag hann t.om få upp lite pynt..det ni:)

* Jag och lillan har varit till stan på första stadsturen på egen hand, (tog dock helt fel dag för detta då det kräksnöade ute, och fästena te vagn frös så jag fick inte ihop vagnfan när den skulle packas in i bilen för hemfärd. Huuh då var man arg minsann, stod och hoppade i snöyran där, he he)

* Haft pappa på besök, jättekul...var längesedan man sågs nu.

* Varit te jobbet och "visat" upp lillan

* Julmarknad på Jamtli

Lät väl spännande va??;) För övrigt blir det inte mycket mer om dagarna än å mysa me lillan, blöjbyten och amning. Men och det är ett STORT men, livet leker och Melina är sååå lycklig.

Nåväl mina vänner..sköt om er å ha det så bra!


Nedan ses lillan mysa i soffan(gillar att vara upprätt:), Taget idag, ganska exakt månaden gammal, 4530 g tung och 55 lång





Kommentarer
Marita

Åh vad stor hon ser ut att ha blivit! Måste komma och hälsa på er igen snart. Vad härligt att livet leker! Puss

2008-12-11 @ 11:50:14
URL: http://masaa.blogg.se/
victor

Hej,Jag skriver om åldrandet, dvs demens etc och vad vi kan göra åt det. Åldrandet dödar 100 000 gamla människor varje dag, alldeles i onödan har det visat sig då vi kan utveckla behandlingar för att kunna förhindra ålderdomen.

Läs mer på min blogg http://victorbjoerk.blogg.se :)

2008-12-11 @ 11:54:43
URL: http://victorbjoerk.blogg.se/
katarina

Hejsan!

Jo de e bara bra eller Kalle har varit lite krasslig i magen men de e bättre nu och de blir bara bättre och bättre... =) skönt för då får jag åxå sova på nätterna! =) jag börjar bli lite less på julen så mycke som ska göras och när man har liten så måste man göra allt då och då... Men de går bra.... Ja jag säger åxå de tack för internet! För de e ju inte lika lätt att umgås med vännerna och ut och flänga runt... Jag måste ju hela tiden gå efter vad Kalle vill.... Men de gör inget för de gör jag sååååå gärna, lillprinsen min! Jo men en promenad skulle vara skönt... Så vi e på! =) Hur är det med er då? Börjar ni på att friska till? Har du mycke kvar av julstöket? Kramar

2008-12-11 @ 15:38:24
URL: http://sweetlove.blogg.se/
katarina

Hejje!! God jul till er med!!!! Jo Kalle ville inte heller ta nappen i början men tillslut så tyckte han de va bra de med! Jag gick förbi erat hus idag.... Vi va på promenad, Vi ska ta alla jobbiga backar nu för de e operation viktnedgång!Och man kan ju som inte banta eller nå sånt när man ammar så de blir att gå i alla jobbiga backar och röra på sig mer.... =) Tycker att vi ska ta en tur snart... Skulle va roligt att ha nån att surra med... =)Nu e jag äntligen nästan färdig med julen, de e bara granen kvar! Kramar!

2008-12-18 @ 14:50:06
URL: http://sweetlove.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0