JUL jul...stråååålande jul

Hej hopp!

Då var det snart jul då, fattar inte vart tiden tar vägen längre....går i rasande fart. Men va mysigt det ska bli med jul, längtar efter gemenskapen framförallt brukar vara så mysigt. Se hur alla barnen som lyser upp av vad som händer med tomten, klappar och allt. Det värmer i mitt lilla hjärta det.

Ska bli spännande och se hur min lilla tjej reagerar på tomten i år då, förra året gick ju inte så bra( he he )vart rejält rädd då men då var hon också inne i en period där hon hade svårt för långa "gubbar" med mörka röster, huvudbonader, glasögon osv:).

Håller på för fullt nu med inslagning av alla klappar man köpt, tristaste som finns det som mycket roligare och köpa grejerna :) Men men det ska ju göras det med.

Just ja, det var ju kalas på jobebt i fredags...vart inte så många kvar efter jobebt men vi som var hade iallafall riktigt kul om annat kanske lite för mýcket av de alkoholhaltiga dryckerna*skrattar*. Men det var trevligt som tusan och vi dansade en massa.

Nu till en trist sak, vår lilla pärla till bil har ju inte varit så kry på sistone. Stått på verkstan ett tag men är nu körklar igen tack och lov. Vart ett DYRT kalas på x antal tusenlappar men nu går den som en klocka igen och betydligt bättre än innan. Äntligen motorvärmare/kupévärmare och nya fräscha filter och annat.

Något som vi blev lite förvånade över för dessa var tydligen heeelt sörjiga och slut. Enligt verkstadskillarna trodde de aldrig detta blivit bytt på bilen och då har den gått 17.000 mil!!Helt sjukt, att det sedan finns papper stämplade på såna byten osv får en ju bara att fundera på hur mycket oärligt folk det finns i denna bransch:(Många tusenlappar som betalats då för jobb som ej blivit utfört....hm stackars föregående ägare kan man ju säga.

Men men nog om det jag är iallafall supernöjd för att min lilla "rallybil" är tillbaka i min ägo igen:)

Ha en fin dag allesammans!!!



Kommentarer
Sandra

Jag älskar att slå in klappar!:) Ni måste komma hit och fika nåt till veckan, så Nelly får sin klapp! :)

Kramar

2010-12-15 @ 13:55:16
URL: http://snorpans.webblogg.se/
sara

kalas kalas =)

2010-12-15 @ 17:22:00
URL: http://masaa.blogg.se/
Sandra

Ja, jag kan bilken dag som helst tror jag. Jocke ska vara borta hela lördagen, så kanske söndag passar bättre? Va tror du?

Kram

2010-12-15 @ 22:20:33
URL: http://snorpans.webblogg.se/
Sandra

Ska höra med Jocke, men jag tror det ska gå bra! Ni får komma hit, jag har hur mycket bullar och kakor som helst!:)

2010-12-16 @ 13:11:20
URL: http://snorpans.webblogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0