Eurovisiondags!

 
 
Den stora finalen till helgen då. Det är verkligen en av årets höjdpunkt för mig mellonörd som man är. Detta år skall jag kolla tillsammans med Ellen och Co mest troligt så ska bli kul. Som alltid så brukar jag ju tycka det är kul att tippa placeringar i förhand ,som ju sällan brukar slå in ,men iallafall är efter eget tycke:). Sverige har legat i topp hos oddsmakarna länge nu och i och med hennes semifinal tog hon över förstaplatsen från Armenien. Jag tror Sanna kommer gå väldigt långt då hon är populär , låten är bra och hon sjunger som en ängel. Men det finns några som garanterar kommer ge sig in i fighten. De största hoten som jag ser det blir Österrike och Nederländerna som bägge har bra låtar och duktiga artister. Armenien ligger ännu i topp dock tror jag inte den går hela vägen trots favoritskapet, för trist. Nej topp 5 då nedan, med reservation för 1:an och 2:an som likväl kan se tvärtom ut:)


1. Sverige
2. Nederländerna
3. Österrike
4. Armenien
5. UK


http://www.youtube.com/playlist?list=PL-2qWJm2xnp83nJcz5iOmiVIp746bP5Bo
RSS 2.0