Underbara helg

Då var det dags igen, ännu en vecka har gått. I helgen blir det till att storstäda, både på dagis och hemma. Närmar sig inflytt med snabba steg nu, våran badrumsmöble har äntligen kommit nu, så då fick företaget iväg den lite tidigare än datumet på bekräftelsen iallafall. Alltid något:)

Igår var jag in och kollade lillans dagisbilder på kungsfoto. Underbara unge, hon vart så fin så fin. Hon är ju alltid fin såklart men hon ser så himla glad ut på bilderna och det värmer i ett litet modershjärta. Min lilla tjej, som inte är så liten längre...några dagar kvar sen blir hon 3. Förstår inte vart tiden tar vägen.

Bara några år till sen är det dags för skolan, och hade hon fått som hon hade velat hade hon nog gärna gjort det nu. Nästan varje gång man åker förbi skolan på väg till dagis så säger hon: Mamma-där är min skola, dit ska jag gå. Sötungen min!:)

Nelly ska få vara med farmor sin i helgen lördag till söndag så vi hinner få iordning lite hemma och så ska jag in till stan en sväng imorgon. Handla lite mat och så me Jessica och Anna.

En vecka kvar till supén nu, och jag har fortfarande inte kunna bestämma mig för någon klänning. Hittade en röd jag verkligen ville ha men den fanns bara kvar i stora storlekar, typiskt. Inte så lång tid kvar till nästa lördag så jag tror man nog får beställa snart iallafall. Hittat en svart som nog får bli reserven om inte den röda dyker upp i rätt storlek igen.


Vad ska ni göra i helgen?



Friday

Som vanligt går veckorna väldigt fort...tyckte nyss det var måndag men nu är det helg igen. Ska förvisso jobba imorgon men blir ju iallafall lite sovmorgon. Utöver jobb i helgen blir det nog till att pyssla vidare i huset, fortsätta med städningen och förberedelser inför inflytt.

 Nu är våran badrumsmöbel beställd men dessvärre så stämde inte leveranstiden överens alls med angivet. Vi fick vänta 2, 5 vecka på leverans, suck:( Men men när den väl har kommit och hamnat på plats så är vi redo för inflytt. Mattan i ingång/hall är numera också lagd, vart superfint och passade toppen ihop med val av tapet. På det skall lite lister och foder upp men sen så:) Den som väntar på något gott brukar det ju heta......

Märklig känsla att få flytta in i ett hus som inte alls ser likadant ut längre, mycket som gjorts om och ändrats. Men vi kommer ju garanterat att trivas med det iallafall.

Sen återstår ju mycket rolig jobb kvar, delvis inredning något som jag tycker är hur kul som helst om man har bra grunder att jobba utifrån.

Well, well....idag är Nelly i stan med sin pappa för sitt allra första biobesök. Hon ska se Nalle Puh, tror att hon kommer tycka det är jättekul och defenitivt prata om det mycket sen. Lillgumman, stor tjej nu snart 3 år. Tiden går så fort, så fort....förresten kommer vi snart att skicka ut inbjudningar till hennes kalas som vi tänkt ha den 12/11...så håll utkik i postlådan:)


Må så gott allesammans och trevlig helg!











Kallt och grått....

Riktig höstdag idag, grått och kallt ute. Vill verkligen inte ha någon vinter i år, kan den inte bara hålla sig väck och hoppa över ett år:). fast förvisso är det ganska mysigt om kvällarna när man kan tända massa ljus och bara mysa när det är så mörkt ute.

Vad har ni gjort i helgen?

Vi har stökat en del uppe i huset, städar ur köket nu inför inflytt. Grejer överallt , så har rensat ur en hel del och torkat skåp och luckor. Slipdamm och annat överallt i huset så inte helt lätt att få rent men efter ett par omgångar så ska det nog bli rent.

Nu är det tapetserat i hall/ingång också, vart en superfin varmt beige färg som matchar toppen med de vita detaljerna som kommer bli i form av lister/foder och muren som numera är målad vit.

I garaget har Hebbe och Ante hållt på med väggarna, innerplåtarna till väggarna är på väg upp och de har dragit värmesystem från pannan till garaget så det även går att elda i vinter för att få värmen ut dit. Mycket projekt minst sagt som är igång och som har tagit lååång tid men känns som det var värt det när i princip hela huset blir omgjort samtidigt. Blir finfint:)

I badrummet är dusch och toalett installerat och snart är också möbeln på plats, väntar bara på leverans. Haft många vi funderat över men tillslut föll valet på en möbel som vi båda kom övernes om, och där leveranstiden inte var för fasligt lång.

Så det var en liten uppdatering. Utöver det pysslet vi stökat med i helgen så har man hunnit med lite afterwork i fredags, trevligt trevligt:)och i söndags var Anna och Isak över på middag. Vart helstekt fläskytterfilé med pomme duchesse och dragonsås.  Mumma:)


Nu är det nära till supén, komemr säkert bli lika roligt som alltid. Tanja köpte min klänning som jag beställde senast, den lila så nu är jag på jakt efter någon ny snygg. Någon som har några bra tips?Är ute efter en röd, blå eller lila.

Är det någon som saknar ett apr skor inför den helgen?Jag har ju som sagt ett par tosknygga svart mockapumps med kilklack som är lite för små för mig. Ganska smala i modellen och i stl 37. Här av dig om du skulle vara intresserad av att kolla på dem:)









Men det blir denna spegel till istället:





Back in business....

Eller ja iallafall någorlunda. Varit däckad av årets förkylning denna vecka, elakt virus denna höst känns det som. Haft feber, ont i kroppen som satan och inte orkat något alls, minsta ansträngning har gjort en yr och svimfärdig.

Men men nu är man på bättringsvägen, dock dryga 2 kilo lättare. Så måste varit ett rejält virus som tog så mycket energi kroppsmässigt, fast man har ju förstås inte varit så sugen på mat heller.

På tal om planerna för årets tesupé så vill jag passa på att kolla ifall det är någon som tänkt köpa sig en ny klänning men ej gjort detta ännu?

Jag beställde en på Nelly men den visade sig vara lite stor i överdelen, den är i stl S men jag tycker det är en liten stor 36 kanske mindre 38 i storleken. Den är jättefin, snygg lila färg med axelbandsdetalj, fodrade kupor, och lite draperad i tyget fram.

Kostade 379:- ny men om någon är intresserad av köp så kan jag sälja den för 300:-

Bild på snyggingen nedan:



RSS 2.0