Helg!

veckorna går så fort så fort.....igår var jag hemma från jobbet dock, hade sjukt ont i huvudet. Jag har sällan huvudvärk men nu kan jag nog säga att jag förstår vilket lidande de med migrän går igenom. :( Fy för skallebank!

I helgen blir det en massa stök uppe i huset, set ska tvättas och målas fler element och taket i vårt "nya" sovrum skall målas b.la. Sen håller ju svärfar och sambon på med ny panel på huset så nog en hel del där som behöver målas med.

Nu börjar man kunna se ljuset i allt detta, många projekt som varit igång samtidigt men amn börjar så smått kunna knyta ihop säcken nu, härligt:)

Ska bli skönt och få flytta hem igen, till sitt och till nytt.

Inreda längtar man också efter, när allt är på plats och så. Har mina funderingar kring sovrummet nu som vi ju också gjort om, eller rättare sagt vi har bytt rum med lillan. De gamla tapeterna är nu nedrivna och det är spacklat så nu ska nya tapeter upp. Tankarna går åt vitt blandat med beige/guld. tror det kan bli fint jag...well well vi får se vad slutresultatet blir.


Imorgon skall mosters lilla stumpa döpas, jag hoppas ni får en underbar dag kära syster och att ines gillar mosters present!:)







Sedan har ju min kära vän Anki och hennes Johan gått och gift sig också.....bara SÅDÄR. Hemligt kan vara bra, men hade då gärna velat vara där och delat den dagen med dig vännen;)!Önskar er all lycka i framtiden dock , och så hoppas jag innerligen att jag kan ta mig ner till er!!!STORT grattis igen och KRAMAR i massor!

Grattis Affe!

på din 3-årsdag!Hoppas du fått många fina presenter idag, och fler lär det bli i helgen:)





Bild lånad från mamma Evelina :)

Grattis ISAK!

På din 2-årsdag!








Bild lånad från mamma Annas blogg: www.annalindstrom.blogg.se 

Släktforskning!

Någon som har gjort detta eller håller på kanske just i denna stund??Behöver lite tips om hur man ska gå tillväga, vilka sökfunktioner som finns osv. Hojta gärna till om du vet/kan något om detta:)


Klänningen i föregående inlägg kom igår, och satans va snygg den var. Men liten i storleken så man får inte gå upp många hekton där inte, he he.

Ser ut att kunna bli en hel hop med folk på lördag, kul!:) Får hoppas att vädret är på vår sida bara.....

Må så gott allesammans!



Ny vecka....

tiden går fort, börjar närma sig höst igen och just nu märks det även på vädret. Kallt och grått, men ser ut som det kan bli bättre till helgen.

Man får hoppas för på lördag blir det lite kalas, för att fira min älsklings födelsedag som var igår. Blir förhoppningsvis en del folk, god mat och lekar:)

Nelly är hos sin faster i veckan och kommer hem på fredag igen, då blir det mys när jag slutat för hela slanten. Sen åker hon till sin farmor på lördagen och blir borta till söndag, så blir många dagar borta för henne i veckan.

Men hon får ju stöka på med sin faster,kusinerna och sin farmor så hon är nog nöjd ändå gullungen.

Har nu lagt upp ett par auktioner till på tradera, rensar lite inför hösten. Bifogar en länk för er som vill kolla, och skulle ni hitta något av intresse så är det bara att hojta till så avbryter jag dessa auktioner.

Var ett tag sedan man köpte något nytt nu så idag lade jag en beställning på Nelly på en klänning som kanske får åka på till kalaset då, om den passar vill säga.











Idag slutade sambon tidigare för att fara in till stan och kolla på kakel. Förhoppningsvis kommer han hem med några snygga prover innan vi gör slag i saken och bestämmer oss. Nya badrummet närmar sig sakta men säkert. Om några veckor bor man hemma igen, som man längtat, wiehooo!!!!








http://www.tradera.com/svarta-kilklackpumps-auktion_342392_136734232    (klicka sedan på säljarens övriga auktioner)

GRATTIS älskling!!!

Grattis på 28-årsdagen älskling!!!!

Pussar och kramar i massor!


Jobb igen...

och semestern över för denna gång. Veckorna går otroligt fort. Vi hann iallafall åka hem en vecka och träffa släkt och vänner. Varmt och soligt väder mest hela perioden, sånär som på någon åskskur.

 Utöver det har vi mest hållit till på hemmaplan, en del stök i huset och ett par dagar tillbringades även i greningen.

Var ut en kväll på stråket, eller ja kan tolkas olika...vi kom aldrig in i något tält utan när vi stått ute i spöregn en halvtimme hade vakten bestämt sig för att stänga när vi kom fram till entrén. Surt minst sagt men vi tog en sväng på g3 istället ,och dansade lite:)

Badrummet har dragit ut rejält på tiden, men nu är det igång igen och skall förhoppningsvis kaklas till veckan som kommer.

Sen ska det tapetseras om i lillans gamla rum då vi ska byta rum med henne, vårt var för litet för sängen.

Sista semesterveckan man hade så var vi till IKEA och inhandlade lite nytt, så det ska bli kul att få upp allt sen när det mesta är iordning igen.

Helgen som var tillbringades med dottern hemma, älsklingen for till fäviken och kalasade. Men på lördagskvällen var jag hos Sandra några timmar och surrade och drack vin. Trevligt och alldeles lagom:)

Ikväll blir det till att måla fönster och påbörja iordningställandet av Nellys rum, sen händer nog inte mycket mer idag. Imorgon däremot blir det kiosktjänst på IP, tack snälla Sara som ställer upp och håller mig sällskap!!:)


Ha det gott allesammans!




       


RSS 2.0