Dags för lite bloppis igen då...

Hej allesammans!Då var det snart dags för lite ledighet igen då. Ännu vet vi inget om planerna för morgondagen men ser ut som vi blir kvar på byn iallafall. Får se vad det blir som det verkade så såg ju väderutsikterna bra ut iallafall, så kanske att det blir att man tar sig ut på något äventyr på dagen:)

Denna vecka har varit riktigt seg, och har varit sååååå avundsjuk på de som haft ledigt. men men är väl en annans tur nästa år då istället;).

Håller nu på att rensa garderoben igen(blir less fort:) ) bilder kommer lägags upp kontinuerligt. Men kan meddela att det är ett gäng jeans, toppar och klänningar som kommer läggas ut.


Börjar med en del:)

1. svart glittrig klänning(ngn som ej hittat nyårsblåsan än;) ?från sisters med bred banddetalj under byst ock knyt bak. Storlek xs/s men sitter bäst på en 36: a) pris: 100:-

2. korallfärgad klänning med hel dragkedja fram (only) stl s. Pris: 50:-

3. Röd klänning (helt ny) från Jeane Blush (inköpt på nelly) stl: s, men relativt rymlig. Aldrig använd då denna inte passade min längd:( Kostade ny över 300:- men säljer denna för 200:-

4. Svart stretchig klänning med fina banddetaljer(dubbla över axlar) från HM, använd 2 ggr. Pris: 75:-

5. Paljettkjol, jättefin stretchig i nyskick. Ej angiven storlek men passar mig som har 34/36 kanske även en 38 kan rymmas i denna. Pris: 50:-


 



6. Mellanblå snygga smala jeans från crocker med låg midja, märkta med stl: "25 men passar även mindre " 26.


    pris: 40:-

Ny vecka.....den sista för i år:)

Jaha då var julhelgen över för detta året, haft det supermysigt om än lite stressigt som alltid. Vi har ätit gott och fått mycket fint. Nellan måste ha varit VÄLDIGT snäll så många klappar som hon fick, he he. Fick bla en leksakslaptop, snowracer, kläder och presentkort.

Vi fick pengar och digital fotoram gemensamt bla. Ante fick ett barca-skal till sin i-phone samt tröja och parfym av mig. Av Ante fick jag ett spel samt en vågtåg som jag sålänge önskat mig:). Utöver detta en hel del annat, av tjejerna fick jag en jättefin palett med ögonskuggor som kommer användas flitig...TACK så jättemycket för det!Har säkert glömt en massa så säger TACK för allt fint!!

Juldagen vart det kalas i stan med Marita, Sara, Gunte och Mange. På G3 sen träfafde vi resterande del av gänget som varit hos Matiias och Erika. Vart en mycket trevlig kväll om än lite märklig inne på krogen. Vakterna beter sig rätt underligt ibland så man kan börja undra hur mycket de egentligen överskrider sina befogenheter ibland. Men men det var en bra kväll iallafall och vi tog en taxi hem vid halv 2, åkte med en supertrevlig stockholmare. Första taxichauffören vi bad om fast pris till Stugun med var bara jäkligt otrevlig så tur var väl det att vi fick tag på en annan. :)

Nu är det 3 dagar kvar till ledigt igen, längtar! så himla trött även fast man varit ledig några dagar.

Vad ska ni göra i nyår då??själva har vi inte kommit fram till något ännu, förra årets gäng som vi firade med i fjällen vill att vi skall åka dit igen. Men som det ser ut blir det på byn då vi inte har någon barnvakt, men akn ju vara mysigt det med äta lite gott bara och ta något glas vin.

Ha en bra dag allesammans!!!





Hudvårdstips!!

Tänkte dela med mig av lite tips kring bra och prisvärda produkter för ansikte/kropp för er som vill läsa:) Med bra produkter klarar man sig långt och sparar på huden så man inte blir rynkig i förtid;)

Själv har jag använt cellstimulerande produkter ganska länge ( sen 25 ca) och tycker det känns som det bromsat upp lite vad gäller torrhetslinjer och annats som börjar dyka upp mellan 25-30. Istället för solarium kör jag BUS om man vill ha lite färg:)

För närvarande finns dessa produkter i mitt badrumsskåp:

För ansiktet: Avon solutions dagcrème , återfuktar, jämnar och slätar ut.

För ögonen: Inositol ögoncrème, mot påsar, mörka ringar. Ljusar upp och dämpar/slätar ut svullnad. Från Yves Rochèr

För kroppen: LDB lotion med aloe vera, luktar gott och en superbra återfuktare, bra för känslig hy.

Rengöring: Min absoluta favorit so far är defentivit Cliniques facial sopa mild, tar bort precis alla spår av smink, torkar inte ut och irriterar. En dyrgrip dock men väl värd sitt pris!!deras trestegsprogram är för övrigt bland det bästa jag provat men ack så DYRT. Som tur är finns det en hel del andra produkter som fungerar bra det med. Yves rocher har många bra budgetalternativ som är skonsamma för huden ,för er som inte vill lägga för mycket pengar på hudvård.


           




Nu är det bara en hav dag kvar sen några dagars julledighet, wieeeeeeeee;)

ha d gott!!!!

Julkänslor...

Ok även fast jag är less på vinternt redan nu kan jag ju erkänna att det ändå är lite mysigt med jul:)Igår när jag kom hem från jobbet hade älsklingen påbörjat pyntandet av granen. Dock hade han kapat av lite för mycket på toppen men det funkar iallafall, den var tät och fin den svärfar fixade åt oss iallafall. Får se hur länge kulorna får vara kvar eller om Nellan kommer och sno dem:)

Som det ser ut kan det bli utgång med Marita och Sara m.fl  på juldagen. Verkar ont om biljetter men vi tänkte isåfall att vi skulle prova ta oss ut tidigt, för och se om man kommer in någonstans. Blir säkert en kul kväll det om vi tar oss iväg. Ante skulle visst på hockey på söndag så då passar jag på och göra något juldagskvällen då istället.

Skönt att vara klar med alla klapparna nu iaf, kan tänka mig att det är smockat med folk på stan som är ute i sista sekund. Icke avundsjuk på dessa inte:)   

Idag kommer våran prinsessa hem igen, varit i stan hos farmor över natten hon. Ska bli mys och få gosa lite med henne ikväll. Börjar bli så stor så bäst att passa på medans de ännu vill kramas, he he:)

God jul allesammans!!!






Tävling!!ge mig en röst please!!!:)

Favorit kläder, skor, smycken och mode accessoarer samlade när du handlar online - www.Mylovebasket.com

gu va skönt me helg.....

Då va det fredag igen då, bara några dagar kvar till jul. Mys mys......varit fruktansvärt trötta hemma hela denna veckan, och har ännu inte repat mig från fallet förra fredagen. Tog och for utför en trapp jag och slog mig rätt illa i ryggen. Varit stel och haft ont mes t hela veckan och huvudvärk. Men nu börjar det så mått gå åt rätt håll igen...ska se till och ha lite bättre koll framöver för vart man sätter fötterna någonstans.:)

I helgen blir det till och paketera de sista klapparna och skicka iväg det som ännu inte blivit av. Mycket extraarbete när man har nära och kära långt ifrån sig. men samtidigt kul då jag älskar och köpa klappar och göra folk glada, mer än att få egna faktiskt:)Kanske konstig jag, he he.

Måste även se över datorn hemma som kraschat av något mysko virus som även en del andra verkar ha fått, även bloggerskan kissies såg jag, ha ha så kan det gå:)

Imorse hade vi julklappsutdelning på jobbet med lite glögg ocg saffranskusar, gött det!:)

Jag och Maja verkar ju för övrigt vara välsynkade då det bytet där man fick välja klapp själv resulterade i att jag fick samma sak (som maja köpt) Som jag själv hade köpt och som vår arbetskamrat Frida tog. He he rätt kul!

JUL jul...stråååålande jul

Hej hopp!

Då var det snart jul då, fattar inte vart tiden tar vägen längre....går i rasande fart. Men va mysigt det ska bli med jul, längtar efter gemenskapen framförallt brukar vara så mysigt. Se hur alla barnen som lyser upp av vad som händer med tomten, klappar och allt. Det värmer i mitt lilla hjärta det.

Ska bli spännande och se hur min lilla tjej reagerar på tomten i år då, förra året gick ju inte så bra( he he )vart rejält rädd då men då var hon också inne i en period där hon hade svårt för långa "gubbar" med mörka röster, huvudbonader, glasögon osv:).

Håller på för fullt nu med inslagning av alla klappar man köpt, tristaste som finns det som mycket roligare och köpa grejerna :) Men men det ska ju göras det med.

Just ja, det var ju kalas på jobebt i fredags...vart inte så många kvar efter jobebt men vi som var hade iallafall riktigt kul om annat kanske lite för mýcket av de alkoholhaltiga dryckerna*skrattar*. Men det var trevligt som tusan och vi dansade en massa.

Nu till en trist sak, vår lilla pärla till bil har ju inte varit så kry på sistone. Stått på verkstan ett tag men är nu körklar igen tack och lov. Vart ett DYRT kalas på x antal tusenlappar men nu går den som en klocka igen och betydligt bättre än innan. Äntligen motorvärmare/kupévärmare och nya fräscha filter och annat.

Något som vi blev lite förvånade över för dessa var tydligen heeelt sörjiga och slut. Enligt verkstadskillarna trodde de aldrig detta blivit bytt på bilen och då har den gått 17.000 mil!!Helt sjukt, att det sedan finns papper stämplade på såna byten osv får en ju bara att fundera på hur mycket oärligt folk det finns i denna bransch:(Många tusenlappar som betalats då för jobb som ej blivit utfört....hm stackars föregående ägare kan man ju säga.

Men men nog om det jag är iallafall supernöjd för att min lilla "rallybil" är tillbaka i min ägo igen:)

Ha en fin dag allesammans!!!

julkänslor!

Fredag idag och ännu en vecka går mot sitt slut. varit ett par tunga låååånga dagar men nu är det helg!Ikväll blir det julmat på jobbet och antagligen några glas vin eller två till detta:)Ytterst trevlig och man börjar så smått få lite julvibbar. Mysigt värre!

Nellan ska idag få åka till sin farmor och mysa lite, tror de skulle iväg imrogon och spana in "tomteverkstan" hos gammelmomma/moffa!Undra hur hon tar det, livrädd eller superglad är nog det jag kan tänka mig inget mellanting:)

Sååå skönt att man är klar med alla julkappar nu, slipper man stressa som en tok på sluttampen. Dessutom inte ledig något alls i jul så känns som det kan bli ont om tid för annat iallafall.

RSS 2.0