10 november

Å imorgon blir min lilla tjej stor, hela 1 år gammal. Känns jättekonstigt,tiden har verkligen gått så himla fort. Vi hade barnkalas för Nelly i söndags, var ganska många här och deras småttingar så de fick leka ocj stoja runt ett tag:).

Nelly fick såklart en alldeles egen tårta,var lite brydd till en början men sen gick det an å kladda ner sig minsann. Hade och göra bra länge efter kalaset med att skura hennes stol ren från blåbärsgrädde, he he. Vart ett lyckat kalas iallafall och jag tror Nelly tyckte likadant. Säger återigen TACK till alla som kom,och tack för alla fina presenter.

Imorgon blir det mer fika, å mer presenter för lillan då resten av folket kommer. Tur hon är så pass liten än ändå att hon inte fattar grejen med 2 kalas för hennes del. Annars kanske man hade blivit tvingad till å ha det även i fortsättningen*skrattar*. Ska iallafall hämta tårta som är beställd på bagis imorgon, sen ska jag även ta och pallra mig iväg till vårdcentralen och ta den där omtalade sprutan för "grissjukan". Var visst vår tur nu som har barn under 3 samt för barnen mellan 3-5 år.

Tycker det blivit lite onödig hysteri kring denna influensa och media har väl inte gjort det bättre. Förstorar upp saker och får det till att bli 100 gånger större än vad det är. Som det är nu verakr ju många tro att det är större risker med att ta sprutan än å verkligen bli smittad och bli sjuk av det. Tråkigt att det får lov till att göra så...folk blir ju vilseledda.

Nåväl, jag tänker iallafall ta den och iallafall försäkra mig om att jag inte kan smitta ner min lilla dotter som själv inte får ta den eftersom hon inte tillhör någon riskgrupp. Eller för den delen smitta ner någon som tillhör riskgrupperna, finns ju många äldre hjärt och kärlsjuka därute och de med astma och nedsatt immunförsvar.

För er som är nyfikna och vill läsa mer om vaccin, sjukdomen etc så står det mycket bra på landstingen egna hemsidor.

Sen har ni krisinformation. se också  där man kan få mycket info under frågor och svar.

Till helgen blir det maskerad på gjurds, ska bli jätteskoj och se vad alla tänkt ha på sig för ngt. Ännu roligare...om man kommer känna igen folk eller ej. Vissa är ju sjukt bra på maskera sig så väl att man inte ser vem det är där bakom. Jag vet väl iallafall vad jag ska vara, om nu inte planerna grusas av att den sista accesoaren inte hinner fram med posten. Då får man väl tänka om på nytt. Men det går nog vägen.

Nåväl gott folk nu ska jag ta och vila en stund, sen blir det att se hockeyn.

Må så gott!





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0