vardag....

9 dgr sedan tösen kom till världen och nu kan man väl känna på ngt sätt att man kommit in i en vardag på nytt. Omvälvande upplevelse, mkt nytt på samma gång. Men det känns iaf på något sätt som man lärt sig tolka hennes signaler mer och mer. Denna vecka har varit lugn och stillsam, haft lite besök av släkt och vänner men annars mest bara njutit av tillvaron och myst.

 Blev premiärbad i måndags för Nelly, av bilden att döma kan ni ju se att hon inte var särskilt nöjd*ler*. Var nog mest ilsk och undrade vad tusan vi pysslade med. Men nästa gång kommer hon säkert tycka det är mysigare. BVC var hit igår på hembesök, jättesnäll tjej som hade mycket nyttig information att dela med sig av. Blev en liten "inspektion" av lillan med, eller lillan kanske man inte ska säga hon väger faktiskt redan 4080 g. Så hon är en liten rulta:).

Positivt att det fungerar så bra med amningen som det gör, vanligen brukar de ju gå ned lite den första tiden hemma. Idag har vi inte gjort så himla mkt, låg ganska länge jag och Nelly på f.m, hon var lite piggare inatt än hon brukar vara så det blev mer sömn fram mot f.m än natten då. Gör inte så mkt tycker jag, hon är så himla go och sällskaplig så man tänker inte så mkt på tröttheten.

Värre fram mot e.m då man känner av det mer. Men så är det ju, nu är man ju småbarnsförälder...overkligt fortfarande men samtidigt världens bästa händelse!Njuter i fulla drag. Nej nu vill lillan ha mat och mysa lite så ska pallra mig iväg. Ha d gott allihop!!!




Kommentarer
Sandra

Meen stackarn,ser inte ut att vara kul! Haha, men snart så kommer hon att älska å bada tror jag! Tänk till sommarn, då får hon följa med gudmor till stranden och bada!=) Kommer kanske upp en sväng i helgen, har inga planer alls.. Vilket är sköönt! Ska väl fixa lite i lägenheten bara.. Kika förbi om ni är ute och går eller nåt!=)

Kram, och pussa Nelly från mig!

2008-11-21 @ 10:29:42
URL: http://snorpans.webblogg.se/
katarina

Hej! Hon såg inte alls ut att tycka de där med och bada va någe kul, haha så va de med Kalleåxå, lät som om vi hade ihjäl honom då... =) Lät jobbigt med förlossningen... =( Ojaa de e verkligen värt de! =) För nu kommer man inte riktigt ihåg hur de kändes! =) Fick Ante stanna kvar på BB? Kramar

2008-11-21 @ 14:23:01
URL: http://sweetlove.blogg.se/
katarina

Heeej! Ja men va tur! För de känns ju mycke bättre om ens kärlek får dela dom första dygnen med en själv och bebisen! =) Jag kan inte sluta prata om förlossningen för de e ju de märkligaste man gjort, de va så häftigt, Att en människa kan komma ut där och sen ligga och mysa med en på en gång! De va ju typiskt att jag skulle missa er! Vill ju se eran lillprinsessa! De går ju så fort för dom att växa, skulle vilja att de gick lite långsammare... Ja jag och kalle skulle tycka de va jätte kul å ha sällskap när vi e ute! =) Vad blir de i helgen då? Kramar

2008-11-21 @ 18:24:40
URL: http://sweetlove.blogg.se/
Anonym

Åh lilla sötnosen....bada var ingen favorit alltså...:) (tyckte inte Vincent heller kan jag säga..)Vad mkt hår hon har lillskruttan!

Så roligt när du lägger ut bilder Lina, så man får följa lite!!

Puss o kram, hörs snart!

2008-11-23 @ 10:16:53
katarina

Hejje!

Jo de va mysigt på stan, men Kalle sov ju mest så inatt har haft tråkigt och tyckt att vi va elaka som hade släckt när han ville ligga och mysa och prata och leka lite. Måttligt roligt halv 2 inatt när han vaknade 5 dagen innan.... Men vi köpt en babygym till han igår och han tycker de e jätte roligt att ligga och träna lite... =)ja men jag hör av mig nått, Eller om du hör av dig! =) 076-8392565 har jag... =) Kramar

2008-11-23 @ 11:50:14
URL: http://sweetlove.blogg.se/
katarina

HEJ! Hur är det med er? Vi har varit ute nått, Kallt och jag känner mig lite hängig... =( Om ni har vägarna förbi här nångång så e de bara att komma upp och säga hej! Kramar

2008-11-25 @ 14:43:00
URL: http://sweetlove.blogg.se/
katarina

Vi ska till bvc 11!! så då syns vi ju kanske då åxå!!! =) Kalle vill ju träffa Nelly, Jag med för den delen! =) Jo de gäller ju att passa på att göra sakerna när dom små sover... Fast de e ju då man ska sova själv, men de har man ju inte tid med! =) Tänk vilken underbar jul vi får!!! En till att rå om och gosa med! Kram

2008-11-25 @ 18:25:50
URL: http://sweetlove.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0